PDP_Product
MobileLogo
Zakelijke klant Particuliere klant

Moravia Reflecterende pylon MORION

in verschillende hoogtes, rood/wit

    hoogte
    type oppervlakte

Geleide kegel

voor openbaar gebruik in de gehele EU
  • Signaleringseffect bij dag en nacht - retroreflecterend oppervlak
  • Uiterst stabiel dankzij de zware basis
  • Kan over verse markeringen worden geplaatst - onderkant met hoeknoppen
  • Veilig te hanteren dankzij extra brede verzonken greep
  • Duurzaam en milieuvriendelijk - verkeerskegel van PVC, bodemplaat van gerecycled PE

Je hebt de keuze:
- Voor verkeersluwe gebieden of normaal verkeer - met RA1 reflecterende folie of met RA2 hoog reflecterende folie.

De BASt-geteste MORION verkeerskegel markeert bouwplaatsen en gevarenzones snel, eenvoudig en betrouwbaar. Dankzij de volledig retroreflecterende rode en witte reflecterende folie is de kegel zowel overdag als 's nachts uitstekend zichtbaar. De kegel kan worden gebruikt in de hele EU, Zwitserland en Noorwegen.

De verkeerskegel is optioneel voorzien van RA1 reflecterende folie of RA2 hoog reflecterende folie. De folie type RA1 heeft een reflectiewaarde van ca. 7 jaar en is geschikt voor korte slagbomen buiten autosnelwegen.
Het folietype RA2, de folie met hoge reflectie, heeft een 4-5 maal langere reflectiewaarde dan het type RA1. De kegel met het folietype RA2 is daarom geschikt voor 24-uurs barrières. De verkeerskegel met dit folietype en een hoogte van 750 mm is ook goedgekeurd voor slagbomen op autosnelwegen.

De zware voet is gemaakt van gerecycleerd materiaal en kan dus bij beschadiging milieuvriendelijk worden weggegooid. Het conuslichaam is gemaakt van PE en bedekt met een reflecterende folie. Beide delen kunnen van elkaar worden gescheiden en gemakkelijk weer in elkaar worden gezet. Volgens het BASt-testcertificaat is de reflecterende geleidingskegel bestand tegen zowel koude als hitte, onbreekbaar en flexibel. Bovendien kunnen ze in elkaar worden gestapeld om ruimte te besparen bij opslag en vervoer. De onderzijde van de kegelbasis heeft hoeknoppen. Dit betekent dat de verkeerskegel ook op verse markeringen kan worden geplaatst.

De tweedelige waarschuwingskegel is voorzien van een vooraf bepaald breekpunt dat het lichte kegellichaam scheidt van de zware kegelvoet wanneer er met hoge snelheid overheen wordt gereden. Ernstige ongevallen en schade aan het voertuig kunnen zo worden vermeden.

De stabiliteit komt overeen met gewichtsklasse III van de TL verkeerskegel. De zware basis geeft de verkeerskegel een optimaal zwaartepunt. Daarom is de verkeerskegel gemakkelijk neer te zetten vanuit langzaam rijdende voertuigen. Een extra brede verzonken greep vergemakkelijkt ook het veilig hanteren.

Goed om te weten!
De pylon mag ook in Zwitserland en Noorwegen worden gebruikt.
Door de Duitse rijksdienst voor het wegverkeer getest volgens de technische leveringsvoorwaarden voor pylonen, DIN EN 13422, BASt V4 en de Duitse verkeerswet StVO § 43 lid 3, nr. 2.
afbakening en verkeer:
beheerssysteem
beheerssysteem:
pion
materiaal waarschuwingssysteem:
gerecycled pvc
kleur beheerssysteem:
rood/wit
certificering:
test TL-pylon // test BASt
    hoogte
    type oppervlakte
Artikelvarianten